מדי מים לקריאה מרחוק (קר”מ)

מי כרמל החלה בהתקנת מערכת מתקדמת לקריאת מדי מים מרחוק המאפשרת מעקב אחר נתוני הצריכה וזיהוי חשש לקיומן של נזילות.

שידור קריאת מדי המים מתבצע באמצעות מערכת רדיו באמצעות משדרים זעירים מאוד, בהספק כה נמוך עד כי הוא נמצא מתחת לרמת הפטור הקבועה בחוק הקרינה הבלתי מייננת (פחות מ 100 מילי וואט). איסוף הקריאות מתבצע באמצעות אנטנות זעירות המשמשות לקליטה בלבד בעוצמות נמוכות ואינן מייצרות שידור כלשהו, עד כדי כך שגם ציוד זה נמצא מתחת לרמת הפטור.

המידע המצטבר מועבר באמצעות מודם סלולרי, הדומה מאוד לטלפון הנייד שלנו, אך בעוצמה הנמוכה ממנו, ומועבר מספר פעמים ביממה אל מחשבי התאגיד.

למערכת הקר”מ יתרונות רבים: היא מייתרת את הצורך לקרוא את מדי המים אחת לתקופה על ידי קוראי מדי מים, מאפשרת לכל צרכן לעקוב בעצמו אחר נתוני צריכת המים שלו, מאפשרת למי כרמל להתריע בפני הצרכנים על צריכת מים רציפה המהווה חשש לקיומה של נזילה, גלויה או סמויה, מאפשרת איתור תקלות והפקת חשבון מים ו/או ביוב מדויקים.

לצרכנים שלא מסרו את פרטי מספר הטלפון שלהם או שמזוהה צריכה רציפה בנכסם במשך יממה, שלושה ימים לאחר משלוח המסרון, יישלח גם מכתב פעם אחת לפחות. מומלץ לעדכן את פרטי ההתקשרות ואת מספר הטלפון בקישור למעלה על מנת לקבל את ההודעות בזמן ולחסוך מים והוצאות מיותרות.

נבהיר כי המערכת עדיין בשלבי התקנה והרצה ניסיונית ופריסת מערכת התקשורת עדיין אינה מלאה ולפיכך, ייתכן שבשלבים אלה לא תתקבלנה כלל התראות בחלק מהנכסים.

קבלת התראה על חשש לקיומה של נזילה עשויה לנבוע ממאפייני צריכת המים אך גם מברז מטפטף, ברז או צינור השקיה שהושאר פתוח, מערכת השקיה ממוחשבת הפועלת באופן רציף, נזילה סמויה בצנרת, נזילה בניאגרת השירותים, נזילות בדודי מים או במאגרים וכיוצא בזה.

אם סגרתם את כל הברזים בבית ומד המים ממשיך להתקדם הדבר מחזק את החשש לקיומה של נזילה.

יובהר כי על התושבים חלה האחריות הבלעדית לבדוק את הצריכה בנכסם הפרטי ולבצע את איתור הנזילות באופן עצמאי.
תאגיד המים והביוב אחראי על תשתיות המים והביוב הציבוריות בלבד, ואינו רשאי לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים.

ככל ואיתרתם נזילה, יש לתקנה במהירות המרבית האפשרית, ולהציג למי כרמל קבלות בדבר התיקון. ככל וכמות המים על בסיסה יחויב חשבונכם תעלה על 150% מהכמות הרגילה, תהיו זכאים  להקלה בחיוב, בהתאם לקבוע בהוראות הדין.

מי כרמל החלה בהתקנת מערכת מתקדמת לקריאת מדי מים מרחוק המאפשרת מעקב אחר נתוני הצריכה וזיהוי חשש לקיומן של נזילות מד הקר”מ הוא מד חכם האוסף את נתוני צריכת המים ומשדר אותם למערכת מחשוב מרכזית כך אנו יכולים לעקוב אחר מדי הקר”מ ולהתריע על קיום נזילות ולהפיק חשבונות מים מדויקים

אין שום חיוב על החלפת מד רגיל למד קריאה מרחוק. ההחלפה מבוצעת על ידי מי כרמל ללא חיוב

השידור של מד המים מבוצע בפס צר. בפס צר עובר מעט מאוד מידע, הרבה פחות ובאופן שונה מאוד מטלפון סלולרי לדוגמא.

 

למעשה השידור כזה נמוך עד שסוללת אצבע אחת שאינה נטענת מחזיקה 12 שנים לעומת טלפון סלולרי שפועל על סוללת ליתיום חזקה שאותה יש לטעון כל יום.

 

השידור מבוצע במשך שלוש אלפיות שניה בכל פעם בעוצמה שזהה לזו של שלט הרכב.

 

גם הרכזת שמשמשת לקליטת השידור ממדי המים קולטת בלבד (לא משדרת) ורק כמה פעמים ביום מעבירה את הנתונים בעוצמה נמוכה באמצעות מודם סלולרי. העוצמה נמוכה מזו של שיחת טלפון רגילה בטלפון סלולרי.

 
למעשה מדובר בקרינה כל כך נמוכה עד שהמשרד להגנת הסביבה נתן פטור מהיתר להתקנת רכזות ומדי קר”מ, בהתאם לחוק הקרינה הבלתי מייננת, פטור שלא ניתן אפילו לטלפונים הסלולריים הרגילים.

קודם כל, לכל מדי הקר”מ ללא יוצא מן הכלל יש אישור של מכוני ההלכה צומת ו/או הלפרין שמניחים את דעתם של מרבית הציבור הדתי שומר השבת בארץ.

 

אם אתם נוהגים בכשרות מחמירה לפי בד”צ העדה החרדית או משמרת השבת המאפיינות את העדה החרדית אתם רשאים לבקש התקנת מד בכשרות מחמירה (גלאט).

 
תשומת ליבכם – במדי מים בכשרות מחמירה ישנה השבתה מוחלטת של הפעילות החשמלית בשבתות ובמועדים ומשמעותה שלא תוכלו לקבל  התראות על נזילה שהתרחשה בין יום חמישי בערב ליום ראשון בצהריים.

הודעה על נזילה נשלחת באופן אוטומטי  כאשר מערכת הקר”מ מזהה צריכת מים רציפה במשך 24 שעות בכמות העולה על 10 ליטרים לשעה במד מים ביתי

ראשית יש לבדוק האם ברשותכם מכשירים שצורכים מים באופן רציף. אם כן, אין בעיה, קבלת התראה על חשש לקיומה של נזילה עשויה לנבוע ממאפייני צריכת המים.

אם לא ידוע לכם על מכשירים כאלה – ייתכן שמדובר בנזילה.

יש לסגור את כל הברזים בבית ולראות האם מד המים ממשיך להתקדם.

אם הוא מתקדם למרות שכל הברזים סגורים קיים חשש לקיומה של נזילה ומומלץ להזמין שרברב לביצוע בדיקה.

נזילה קטנה יכולה לנבוע מברז מטפטף, נזילה סמויה בצנרת, נזילה בניאגרת השירותים, נזילות בדודי מים

נזילה גדולה יותר מברז או צינור השקיה שהושאר פתוח, מערכת השקיה ממוחשבת הפועלת באופן רציף, נזילה משמעותית בניאגרה או בדוד מים, נזילה סמויה משמעותית בצנרת וכו’
אם סגרתם את כל הברזים בבית ומד המים ממשיך להתקדם הדבר מחזק את החשש לקיומה של נזילה ומומלץ להזמין איש מקצוע (שרברב) לביצוע הבדיקה

מי כרמל אחראית על צנרת המים הציבורית ואינה רשאית לבצע בדיקות בצנרת מים פרטית.

האחריות על צנרת המים הפרטית (הצנרת שלאחר מד המים) חלה על הצרכן ולכן הבדיקה צריכה להתבצע על ידיכם או על ידי איש מקצוע (שרברב) מטעמכם.
מומלץ לאתר ולתקן נזילות מהר ככל שניתן על מנת למנוע גידול בחשבון המים.

מי כרמל יכולה לתת הקלות בתשלום רק לפי הנחיות רשות המים. לפי הנחיות רשות המים תינתן הקלה רק לאחר הפקת חשבון המים ואם יתברר ש:

1.  הצריכה בתקופה לגביה הופק חשבון המים עלתה כל 150% ביחס לתקופה המקבילה או לממוצע שתי תקופות קודמות.

2.   לא הוכרה בנכס צריכה חריגה הנובעת מנזילה במהלך 12 החודשים שקדמו למועד תקופת החיוב הראשונה שבעבורה מבוקשת ההכרה.

3.  טרם חלפו שישה חודשים מתום תקופת החיוב האחרונה שבגינה מתבקשת ההכרה בצריכה החריגה הנובעת מנזילה.

במידה וחשבון המים לא יענה על תנאים אלה לא תבוצע הכרה בצריכה החריגה הנובעת מנזילה.

אין כל הבדל בין מד קר”מ למד שאינו מד קר”מ למעט תכונת השידור שלא קשורה למדידת מד המים.

יחד עם זאת, מדים חדשים מודדים טוב יותר ממדים ישנים, בלי קשר לשיטת הקריאה.

ממוצע הצריכה הפרטית (לא כולל הפרשי מדידה) לנפש בבית פרטי בחיפה הינו 14 מ”ק לחודשיים (7 מ”ק לחודש) ובדירה בבית משותף 8 מ”ק לחודשיים (4 מ”ק לחודש)

בבתים של שתי נפשות הממוצע מעט גבוה יותר. מכשירים צורכי מים כמו מערכות השקיה, גינה, ריבוי חדרי אמבטיה וכו’ מעלים ממוצעים אלה משמעותית.

כל עוד אין חריגה העולה על כמויות אלה ביותר מפי 1.5-2 ואין התראה ממערכת הקר”מ על נזילה (שמשמעותה צריכה רציפה ללא הפסקה יותר מ 24 שעות) כנראה שמד המים הקודם, הישן, מדד פחות ממה שצרכתם ומד המים החדש מלמד על צריכת המים האמיתית.
אם עדיין צריכת המים לא נראה לכם סבירה, מומלץ לבצע בדיקת נזילה. אם לא אותרה נזילה,  כנראה שזה ההסבר. משלוח מד מים למבדקה אפשרי אך הוא יקר ומומלץ רק אם אתם בטוחים שצריכתכם נמוכה מזו בה חויבתם.

אישורים הלכתיים למדי המים:

הסבר תצוגות מדי מים:

לוגו אתר מי כרמל

מאחלים לכם חג פסח שמח וכשר

בודק...