שאלות בדבר חיוב ותשלומים

שאלות בדבר חיוב ותשלומים

מי כרמל מחויבת לטפל בתקלות מים וביוב בתשתית הציבורית (לגבי מים – התשתית עד לנקודת החיבור של מד המים הראשי של הבניין, ובמקרה של בית פרטי עד שעון המים של הבית). לעומת זאת, תקלות מים וביוב המתרחשות מעבר לשעון המים הראשי, כדוגמת שטח הבניין, הבית, החצר, מגרש החנייה וכיו”ב, הן תקלות הנחשבות פרטיות, והן באחריות הדיירים או בעלי הנכס ועליהם לפנות לבעל מקצוע באופן פרטי. 

בין אם לא צרכת מים כלל או צרכת כמות קטנה מ-3 מ”ק תחויב בעלות צריכת מינימום של 3 מ”ק מים לתקופת חשבון. במגורים, החיוב עבור צריכת המינימום יהיה לפי התעריף לצריכה בסיסית (תעריף נמוך). בעסקים וביתר השימושים על פי התעריף הרלבנטי.

במסגרת רפורמת התעריפים, נקבעה כמות מים בסיסית לכל נפש-3.5 מ”ק לחודש, בתעריף מוזל. דיווח על מספר הנפשות ביחידת הדיור, יאפשר לכל דייר ליהנות ממכסת מים בתעריף המוזל.

לתשומת ליבכם :

בשל דרישתה של רשות המים לעדכון מספר הנפשות על ידי התושב ולא באמצעות מאגרי מידע  אחרים (משרד הפנים, עירייה ועוד)

יש צורך לעדכן אם יחול בעתיד שינוי במספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור, או מעבר לדירה חדשה,
יש למלא מחדש את טופס עדכון מספר נפשות, לרבות כל המסמכים הנדרשים.
לטופס עדכון מספר נפשות אנא היכנסו לקטגוריה מידע לתושב – טפסים .

לתשומת  הלב עדכון העירייה  אינו מספיק , יש צורך בעדכון תאגיד מי כרמל בע”מ . 

ביום ה-1.1.2010 נכנסו לתוקפם כללי תעריפים חדשים למים ולביוב. הכללים והתעריפים החדשים הם כלל ארציים ונקבעו על ידי רשות המים. התעריפים החדשים משקפים את העלות הריאלית של אספקת שירותי מים וביוב לצרכן. עם כניסתה לתוקף של שיטת התעריפים חלה עליה בתעריפי המים והביוב, אשר משקפת את המחסור במים בישראל. על מנת להקל על הצרכנים הביתיים, נקבע תעריף מוזל בעבור צריכה בסיסית (כמות מוכרת של 3.5 מ”ק לנפש לחודש). כל כמות נוספת מחושבת בתעריף גבוה יותר.
להסבר על חשבון המים←

תאגידי המים בישראל כפופים להחלטות מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב (רשות המים). רשות המים מסדירה את מחיר הרכישה של המים מחברת מקורות וקובעת את תעריפי המים והביוב לחיוב הצרכנים. כדאי לשים לב כי התעריף החדש כולל רכיב עלות אספקת מים ועלות איסוף וטיהור ביוב.
למידע נוסף ונתונים על תעריפי המים←

תאגיד מי כרמל מקדיש את מירב המאמצים
בכדי להעניק לכם את חווית השירות הטובה ביותר, על ידי מתן שירות מקצועי ,נגיש ושקוף ללא פשרות.
לשירותך מוקד שרות לקוחות בטלפון בשיחת חינם – 1-800-100-104
מוקד בירורים בטלפון למתקשרים מחו”ל – 972-77-2701200+

שעות פעילות :

א’, ג’, ה’ –  07:30-14:30
 ב’, ד’ – 07:30-19:30

לשירותך פירוט נתב השיחות :

  1. לתשלום באמצעות המענה הממוחשב ,נא להקיש 1
  2. לנציג שרות לצורך בירורים ותשלומים ,נא להקיש 2
  3. למסירת הודעה על תקלה ברשת המים או הביוב, נא להקיש  3
  4. לתאום מועד לקריאת מד המים או מסירת מפתח לצורך קריאת מד המים, השירות כרוך בתשלום ,נא להקיש 4
  5. לצרכני ביוב בלבד , נא להקיש 5
  6. לנציג שרות לבירורים ותשלומים בעקבות קבלת התראה אדומה –
    דרישה לתשלום יתרת חוב בחברת מילגם ,נא להקיש 6
  7. לשמיעה חוזרת, נא להקיש 9 תודה
בודק...