מוקד תקלות
מחלקת צרכנות
טיפול במדי מים

אודות מי כרמל

תאגיד מי כרמל, הוקם ב-1.1.2010 ואחראי על משק המים והביוב בעיר חיפה. התאגיד הוקם מתוקף חוק תאגידי מים וביוב (תשס"א 2001) המחייב את כלל הרשויות המקומיות בישראל להפקיד את ניהול משק המים העירוני בידי גוף עצמאי ומקצועי.
 

תאגיד מי כרמל משרת כ 120 אלף צרכנים בהם כ-260 אלף תושבים, אלפי עסקים, משרדי ממשלה, מלונות, מפעלי תעשייה, מתקני צבא ועוד. תחום שיפוטו משתרע על פני למעלה מ-60 קמ"ר.

 

מדי שנה מספק התאגיד למעלה מ-24 מיליוני מ"ק של מים, אשר נרכשים מחברת מקורות ומסלק מליוני מ"ק של ביוב שנוצר אצל הצרכנים למכון טיהור השפכים האיזורי.

חשיבות התאגיד

תאגיד מי כרמל הוקם לצורך הפרדת הטיפול במשק המים והביוב בתחומי העיר חיפה והפעלתו על פי שיקולים מקצועיים בלבד. כפועל יוצא, כלל תקבולי חשבון המים והביוב, מופנים לטובת שדרוג תשתיות, העלאת רמת הפיקוח ושיפור השירות ללקוח.

הקמת התאגיד מאפשרת ניהול מושכל, צודק ויעיל של משק המים בעיר וקידום פרויקטים נחוצים באופן מהיר וענייני יותר. בנוסף התאגיד מחויב להתנהל באופן כלכלי ולהפנות רווחים עודפים להשקעה נוספת בשיפור תשתיות המים והביוב בעיר ושיפור השירות לתושב. עם הקמתו העביר תאגיד מי כרמל כ-120 מיליון ש"ח לעיריית חיפה כהשקעה החוזרת לתושבי העיר.

תחומי אחריות ופעילות

תחת אחריותו של התאגיד למעלה מ-1,200 ק"מ של צינורות מים וביוב ולמעלה מ-100 מתקני שאיבה, סניקה ואיגום.

 

מדובר בתשתית המים המורכבת בישראל, וזאת בשל שינויי הגובה הקיצוניים של העיר והפרשי הלחצים הנוצרים עקב כך.

 

תחומי פעילות התאגיד כוללים:

 

• אספקת מי שתיה באיכות טובה לכל צרכני התאגיד


• הזרמת הביוב אל מתקן הטיהור


• תחזוקה שוטפת וטיפול מהיר וזמין בתקלות מים וביוב

• החלפה, שידרוג ושיפור תשתיות המים והביוב בעיר


• הטמעת טכנולוגיות מתקדמות


• ניטור ובקרת איכות המים

• תפעול מערך חירום ובטחון מים


• גבייה ואכיפה


• ניהול הקשר עם הצרכנים בשגרה ובחירום

 

התוצאות ניכרות בשטח


השינוי שמחולל התאגיד ניכר בשטח. כבר בשנת הפעילות הראשונה השקיע התאגיד למעלה מ-50 מיליון ש"ח בשיפור התשתיות ברחבי העיר.

בשנת 2010 בלבד גדלה פי שלושה כמות הצנרת שהוחלפה, בהשוואה לשנים קודמות. שיפורים נוספים עתידים להתבצע ביתר שאת בתכנית תלת-שנתית לשיפור התשתיות והשירות לתושב.


לצורך שמירה על רציפות השירות לצרכן ומניעת זעזועים מיותרים שירותי הגביה והצרכנות ממשיכים להתבצע ע"י עיריית חיפה (כקבלן), תחת הפיקוח הצמוד של התאגיד.

 

 


מסמכי יסוד:

 

רשיון פעילות מי כרמל בע"מ

 

תעודת התאגדות